10:07 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

رفع فیلتر

رفع فیلتر توییتر؛ آری یا خیر؟
پایگاه خبری راد: شبکه اجتماعی توییتر که از سال ۱۳۸۸فیلتر شد، به کرات برای رفع فیلتر شدن یا نشدن، مورد بحث رسانه‌ها و بعضا مسوولان قرار گرفته و حتی از وزیر ارتباطات تا دبیر شورای عالی فضای مجازی هم به آن واکنش نشان داده‌اند اما این موضوع همچنان به نتیجه قطعی نرسیده است.
ژن‌های خوب به جان اقتصاد کشور افتاده‌اند
پایگاه خبری راد: اوایل تیر ماه، وزیر جوان کابینه با اعلام اسامی دریافت‌کنندگان ارز دولتی برای واردات تلفن همراه، خبرساز شد؛ خبری که مورد توجه و تقدیر بسیاری از فعالان اقتصادی و بخش خصوصی قرار گرفت.
تنظیم بازار گوشی و پیگیری حقوقی برای رفع فیلتر توییتر
پایگاه خبری راد: آذری جهرمی درباره آخرین وضعیت پیشنهاد رفع فیلتر توییتر گفت: اعضای دولتی کمیته تعیین مصادیق مجرمانه و دو نماینده مجلس با رفع فیلتر توییتر موافقت کرده‌اند. در یک مرحله این پیشنهاد ارایه شد و دادستانی پاسخ داد که از آنجا که حکم فیلتر توییتر حکم دادگاه دارد قابل طرح در کارگروه فیلترینگ نیست.
 تلگرام هرگز رفع فیلتر نخواهد شد
پایگاه خبری راد: معاون دادستان کل کشور درامور فضای مجازی تاکید کرد که تلگرام هرگز رفع فیلتر نخواهد شد.
احتمال رفع فیلتر تلگرام طی چند ماه آینده
پایگاه خبری راد: رییس کمیته مخابرات مجلس رفع فیلتر تلگرام را مشروط به بهبود و افزایش امکانات و قابلیت‌های اپلیکیشن‌های داخلی دانست.
تلگرام با چه شرطی رفع فیلتر می‌شود؟
پایگاه خبری راد: برخی بر این عقیده‌اند که تلگرام اکنون در حالتی از بیم و امید فیلتر و رفع فیلتر قرار گرفته و در آخرین اظهارنظرها، اعلام شده اگر خدمات پایدار داخلی در حوزه پیام‌رسان‌ها ایجاد شود، احتمال رفع فیلتر تلگرام در آینده وجود دارد.
 تلگرام رفع فیلتر می شود!
پایگاه خبری راد: دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: در خصوص اینستاگرام فعلا هیچ بحث خاصی نشده و در صورتی که خدمات پایدار داخلی در حوزه پیام‌رسان‌ها ایجاد شود، این احتمال وجود دارد که تلگرام رفع فیلتر شود.
خبری از فیلترینگ اینستاگرام نیست/ منتظر اقدام دادستانی برای رفع فیلتر توییتر هستیم
پایگاه خبری راد: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه خبری از فیلترینگ اینستاگرام نیست، گفت: مگر من مسئول فیلترینگ هستم که بخواهم درباره فیلتر نشدن اینستاگرام قول بدهم.
اعتماد مردم به پیام رسان‌های داخلی خوب بوده است
پایگاه خبری راد: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه اعتماد به پیام رسان های داخلی نیازمند زمان و وضع برخی قوانین و مقررات است، گفت: گزاره‌ای که گفته می‌شود پیام رسان‌های داخلی مورد استقبال مردم قرار نگرفته‌اند را به صورت مطلق و صددرصدی قبول ندارم.
خبری از اینترنت بدون فیلتر
پایگاه خبری راد: اینترنت بدون فیلتر برای دانشگاهیان و رسانه‌ها وعده‌ای بود که نزدیک به یک سال از آن می‌گذرد و اگرچه ظاهرا برخی از خبرنگاران به صورت محدود از آن بهره‌مند شدند اما هنوز از بهره‌مندی دانشگاهیان خبری اعلام نشده است.
طرح دوباره فیلتر شبکه‌های اجتماعی با هدف انحراف افکار عمومی
پایگاه خبری راد: تلاش برای فیلتر شدن شبکه‌های اجتماعی، وعده رفع فیلتر توییتر یا فیلترینگ اینستاگرام اگرچه موضوع جدیدی نیست اما به اعتقاد وزیر ارتباطات، این مباحث برای انحراف افکار عمومی از شفاف‌سازی درباره سوءاستفاده‌کنندگان ارزی اخیر دوباره مطرح شده است.
۶ وزیر و ۲ نماینده مجلس خواستار رفع فیلتر توئیتر شدند
پایگاه خبری راد: شش وزیر و دو نفر از نمایندگان مجلس عضو کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه با ارسال نامه ای برای دادستان کل کشور خواستار طرح موضوع رفع فیلتر توئیتر در این کار گروه شدند.
فیلتر تلگرام دائمی و قطعی است/ داشتن اختیارات وسیع قانونی مختص قضات ایران نیست
پایگاه خبری راد: معاون قضایی دادستان کل کشور با انتشار متنی تاکید کرد که تلگرام به هیچ وجه رفع فیلتر نخواهد شد.
به‌زودی شاهد تحولی عظیم در نجات فضای مجازی کشور خواهیم بود
پایگاه خبری راد: دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه اعلام کرد: با تمهیداتی که به عمل آمده و در حال انجام است، ان‌شاء‌الله به‌زودی زود شاهد تحولی عظیم در خصوص نجات فضای مجازی کشور از سلطه و نفوذ برخی از شبکه‌های اجتماعی بیگانه و مهاجرت مردم از شبکه‌های خارجی به شبکه‌های داخلی خواهیم بود.
لازم باشد تلگرام فیلتر می‌شود
پایگاه خبری راد: رئیس مرکز ملی فضای مجازی گفت: اگر به این نتیجه برسیم که لزوم فیلترینگ تلگرام وجود دارد، این کار را انجام می‌دهیم.